søndag den 10. august 2014

Blomkålspannekaker


Nå tror jeg ikke det kommer som en overraskelse for noen at jeg er veldig glad i å få brukt opp restene her hjemme i hus - jeg hater å la mat gå til spille! Så enten skal jeg bli bedre til beregne mengder, noe som jeg ikke tror skjer forløpig, eller så skal jeg igang med å få brukt opp restene som jeg allerede gjør.. Tror nok jeg fortsetter i samme stil ja!
Disse pannekakene så dagens lys da jeg hadde litt ekstra blomkålsmos igjen fra et par dager før. Og det skulle jo bestemt brukes opp!


For en 4-8 pannekaker, avhengig av størrelse, trenger du:

150 g blomkålsmos
150 g hytteost
3 egg
Salt
Pepper
2 ss husk
Smør til steking

Bland det hele godt sammen, gjerne med en stavblender, og la det stå å trekke i rundt 10 minutter. Det skulle bli litt tykkere innen den tid!
Stekes på lav varme i litt smør, om det ikke gjøres på denne måten vil det være svidd rundt og rått i midten!

Server med litt grønt

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Se også

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...