lørdag den 11. august 2012

Kyllingeklubber med vannmelonsalat



Kylling er nok noe av det vi spiser mest her i hus, spesielt når vi skal kose oss litt sånn til hverdags. Her om dagen kom jeg forbi noen fine kyllingeklubber på tilbud, så fant ut jeg ville prøve dem:)

Et par gode og spicy kyllingeklubber, serveret med en frisk vannmelonsalat, så er lørdagskvelden reddet for en liten jente!



For 3 sultne trenger du:
6 kyllingeklubber
2 ss olje
Salt
Pepper
Paprikapulver
Løkpulver
2 ts dijon sennep

Bland det hele sammen, og gni kylingeklubbene godt inn i det. Jeg endte opp med å strø litt ekstra salt over på toppen, da jeg ble litt i tvil om det ble salt nok; og jupp, det gjorde det!
La det gjerne stå og trekke inn en halvtimes tid før du steker dem.

Mine skulle ha 45-50 minutter ved 200 grader før de var ferdigstekt (muligvis litt på den tørre siden, men når kyllingen har ben på, foretrekker jeg den faktisk litt tørr)


Vannmelonsalaten denne gangen ble forholdsvis simpel:
1/3 vannmelon (den var ikke så veldig stor)
Basilikum
Rødløk

Skjær vannmelonen opp i terningen, og finhakk løken.
Ha det hele opp i et fat sammen, og topp det med frisk basilikum.

Mums!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Se også

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...