fredag den 9. november 2012

Enkel tomatsalsa


Av og til har har tomatene her i hus det med å bli litt kjedelige. Det vil si, masser av smak, men de begynner å bli litt småmyke. Og myke tomater som tilbehør er bare kjedelig.. Men da jeg ikke liker å kaste mat, og det er jo ikke SMAKEN det er i noe i veien med, bare... de er litt myke! Du kan jo for eksempel lage en tomatsuppe, eller gjør som jeg ofte gjør, en enkel salsa! Salsa er godt og friskt tilbehør til det meste, du trenger ikke lage texmex  mat for at den skal smake godt;)

Utgangspunktet mitt er som følger (for ca 2 dl salsa)
5-6 tomater, gjerne uten skinn, jeg bruker dog mine med skinn
1/2 løk
Salt
Pepper
1/2 kinesisk hvitløk
4-5 jalapenos

Start med å fjerne der stilken om du ønkser, og kutt det hele grovt opp. Ha det hele opp i en mixmaster, jeg bruker den lille som følger med de fleste stavblendere. *vroom vroom* til ønske kvalitet, og server;)

Enklere blir det ikke!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Se også

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...