torsdag den 20. december 2012

Blomsteregg - Egg stekt i en paprikaskive


Når det var jeg falt over denne måten å lage egg på første gang, er jeg ikke sikker på, men jeg må si jeg syntes det var en riktig god ide! Nesten like så god som Egg og bacon i muffinform, ihvertfall når det kommer til enkle, men dekorative måter å servere egg på!
Jeg valgte å steke mine med plommen intakt, men om du er en av dem som liker plommen stekt, skal du bare ta en gaffel og "knuse" plommen litt!

Du trenger;
Egg
Paprika, store og i friske farger
Litt olje/smør til å steke i

Start med å skjære opp paprika i skiver av ca 1 cm tykkelse. Beregn 1 skive pr person, om det ikke er en storspiser som spiser mer enn ett egg;)

Varm opp litt olje/smør (eller en kombinasjon!) i en stekepanne, og når det bruser, finner du resten frem.
Legg paprikaskivene ned i stekepannen, og slå eggene ut i hver paprika. Om du kommer litt egg ut over sidene (som det mest sannsynlig vil!), gjør det ikke noe, det er bare å plukke vekk etterpå.

Stekes på lav varme til eggehviten har satt seg, eller begge deler om du velger å slå den ut!

Her i hus ble det serveret med rugbrød med smør og bacon, samt sjampingjong og tomater, som en god og fyldig lunsj!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Se også

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...