torsdag den 13. december 2012

Spiselig gave; Tacokrydder på glass


Nå nærmer julen seg med stormskritt, og tiden går bare fortere og fortere! Og det er fremdeles så mye som skal gjøres!
Gavene er nesten ferdig, og alt som skal sendes ut er allerede sendt, så jeg er da litt på vei i det minste! Nå skal der bare lages masser av kaker, godteri, kjeks...

Jeg har i år valgt å lage litt tacokrydder, da jeg selv virkelig har fått smaken på det hjemmelagde krydderet! Så mye mere morsomt å lage det selv, da vet man jo hva man har i, samt man kan også justere smaken litt mer selv. Og ikke bli forskrekket over listen av ingredienser. Noe har du nok allerede, mens annet blir nok hurtig brukt opp om du kjøper det likevel.
En litt mer utførlig beskrivelse av anvendelse finner du her, og dette er hva du trenger:

2 ts chilipulver
2 ts løkpulver
2 ts hvitløkpulver
1 ts chiliflager
2 ts paprika
1 ts sterk paprika
2 ts spisskumen
1-2 ts salt
2 ts pepper (evt cayennepepper om du liker det sterkt)
1 ss oregano

Når jeg lager det som direkte krydder, pleier jeg bare å ha det i en boks og riste godt, men nå når det skulle være en gave, valgte jeg å legge det hele i lag, for å få en litt mere "effekt" over det;)





Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Se også

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...