lørdag den 8. december 2012

Bakt fiken med honning og vaniljeis


Tidligere i høst (eller i høst, det er jo faktisk vinter nå), var jeg så heldig å finne litt friske og gode fiken i butikken! De ble med hjem, men så kom jo spørsmålet... Hva skulle de brukes til (og hva kan jeg få kjæresten og lillepiken til å smake på).
Tanken falt hennover bakt fiken, og is. Er der is til, får jeg ihvertfall alltid lillepiken til å spise! Bakt frukt er da alltid en suksess! Jeg valgte, som den søttanden jeg er, å ha litt honning på, men det er slettes ikke nødvendig med en god og søt vaniljeis til (om du ikke er meg da)

Du trenger
Fiken
Honning/sukker
Vaniljeis

Start med å dele fikenen i to, og ha litt honning/sukker på hver halvdel.
Bakes ved 200 grader i 10 minutter, til de er gode og møre.

Serveres varme med litt vaniljeis.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Se også

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...