tirsdag den 25. december 2012

Sjokoladedyppet tørret frukt


Dette her tror jeg er en av de letteste småkonfektene som finnes, ihvertfall om du som meg er veldig glad i tørret frukt;) Det eneste man trenger er den frukten som du kan li', i mitt tilfelle fersken, daddel og fiken, og den sjokoladen du best kan li! Litt vannbad og et papir de kan dryppe av på utenom det, og det er alt;)

Du trenger:
50 g melkesjokolade
100-200 g tørket frukt av eget ønske

Start med å sette klart ett vannbad. Jeg bruker å sette over en gryte med masser av vann, og legger en bordskåner av stål over. Når vannet koker, sette jeg er metallbakke med sjokoladen ovenpå bordskånere. På denne måten smelter sjokoladen over vanndamp, over den får mye større vanskeligheter med å korne seg!

Når sjokoladen er smeltet, tar du den vekk fra varmen, og over en i en mindre skål. Ta hver bit med tørket frukt og dypp den så den er dekket halvt med sjokolade. Snu den gjerne godt rundt så du kan se at halvparten er dekket. Legges på et stykke bakepapir til sjokoladen har satt seg, og oppbevares i en lukket boks i kjøleskap!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Se også

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...