fredag den 21. marts 2014

Stekt grape med ingefær og sukker


Når jeg finner supergode tilbud på mat, har jeg ofte litt vanskelig med å gå forbi. Problemet med det, er jo at jeg ofte kommer hjem med ting som jeg ikke heeelt vet hva jeg skal gjøre med. Som denne gangen, hvor jeg kom hjem med et par grapes. Jeg har ALDRI brukt grabe i maten (tror jeg), og hver gang jeg ser en, tenker jeg på en eller annen komedietegning jeg så for leenge siden. (For ideen kan du eventuelt kikke her).
Nå, uansett, jeg visste såpass mye at en er litt sur i det, faktisk litt FOR sur i det for meg (!!), så sukker skulle det til. Litt søking frem og tilbake, og jeg havnet inne på Madkollektivets hjemmeside, så herved er min versjon som jeg stjal lånte!


For frokostsnack til 2 trenger du:

1 grape
1 ss sukker
1/2 ts stødt ingefær

Sett ovnen på 250 grader.
Del grapen i to, og se om du klarer å løsne fruktkjøttet litt. Jeg klarte det ikke spesielt godt.
Bland sukker og ingefær, og fordel det på de to stykker grape.
Stekes i ovn i rundt 10-12 minutter, men følg med underveis. Plutselig går det fort! Og husk bakepapiret under om du ikke gidder å skrubbe fastbrent sukker vekk...

Nytes lune.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Se også

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...