lørdag den 1. juni 2013

Skyr med mandler, kirsebær og kiwi


Jeg er sikker på at det er flere enn meg som sliter med å finne på "et eller annet" å spise om morgenen, ihvertfall i hverdagene!
Med 3 personer der skal være ut av huset før klokken 6:30 om morgenen når jeg har tidligvakt, og frokost skal intas da (OG holde med mett til litt over 11!) så er det av og til vanskelig å finne på noe. Syntes ihvertfall jeg.
Her på det siste har det gått mye i Skyr til frokost. Smaksmessig minner det meget om yoghurt naturell - men det metter MYE mer pga høyt protein-nivå. Me like. Kombineret med frisk frukt og eventuelt litt nøtter trenger jeg ikke engang havregryn - og det er stort for meg!


For 1 porsjon trenger du:

1-1,5 dl Skyr
5-7 mandler - grovt hakket
5-7 kirsebær - i halve
1/2 kiwi - i mindre stykker

Start med å grovhakke mandler, og ha dem over Skyr i en skål. Del kirsebærene i to, fjern stenen, og ha dem også over. Gjør det samme med kiwi'en - del den i to, fjern eventuelt det hvite, skjær skrellet av og del den i mindre stykker.
Serveres eventuelt med en god kopp kaffe;)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Se også

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...