fredag den 16. august 2013

Ikke verdens beste med sjokolade - i et høyt tårn!


Ikke verdens beste er helt klart den letteste kaken jeg har på menyen, og jeg har adgang til en kjøkkenmaskin.. Det å piske det for hånd gidder jeg simpelthen ikke;)
Denne er laget på nesten samme oppskrift som denne - det er bare tilsatt litt sjokolade, og bygget i høyere utgave, av mangel på større serveringsfat!



For en langpannekake trenger du:

5 eggehviter
3 dl sukker
2 ss vaniljepulver
Evt litt eddike
100 g melkesjokolade - grovhakket

4 dl kremfløte - piskes
1 ts vaniljesukker
Frukt og bær: (jeg brukte jordbær, blåbær, kirsebær og kiwi)
Mandler

Start med å piske eggehviter og sukker til du har en fin og stiv blanding. Tilsett eddiken og vaniljepulveret underveis. Det skal piskes til sukkeret er løst opp, men ikke til det er like glatt som når du lager margens. Vend sjokolade inn i massen.
Bre kaken ut over en bakepapirkledd langpanne. Massen skal helst være minst 1 cm tykk, så om den ikke blir det, "trykk" den litt mer sammen og la det bare være litt bakepapir ekstra.

Stek kaken ved 180 grader i 15-20 minutter, til den begynner å ta litt farge på toppen. Avkjøl kaken helt.
Jeg endte opp med å klippe kaken over i 4 like store biter, da jeg ikke hadde større serveringsfat, men se det litt an etter hvor stor et fat du har å gjøre med. Det letteste er bare å klippe igjennom papiret, og vende den opp på brettet, for å så dra papiret vekk.

Fordel lagene sådan her: Kake, krem, bær/frukt, kake krem og så videre, til du ikke har flere kakebunner igjen. Helt på toppen har du også mandlene på, og litt ekstra bær;)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Se også

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...