onsdag den 25. juli 2012

Ice cream soda - Snow White


Icecream Soda er noe jeg har snust på et stykke tid. Konseptet i seg selv er egentlig forholdsvis simple, brus eller vann med kullsyre (finnes det er godt, enkelt ord for det? I Danmark bruker de danskvand...) i kombinasjon med iskrem.
Da kombinasjonen i seg selv høres veldig merkelig ut, jeg mener, is og kullsyre...  Var tiden dog inne til å få det prøvet!

Etter å ha lusket litt rundt på internett for å finnen forholdvis simpel (det vil si, hva vi hadde av ingredienser her hjemme) falt valget på en enkel, kalt "Snow White"

Den har kun to ingredienser, som vi sånnsett nesten alltid har i hus!

For ett glass trenger du:
1-2 kuler med vaniljeis
Sprite (eller 7up) til å fylle opp glasset


Start med å legge 1-2 kuler med vaniljeis i bunden av glasset.


Fyll på med Sprite til det er toppet opp, det skummer godt, men det vokser ikke spesielt mye, og det blir heller ikke rennedes, så ikke være redd for å fylle godt opp!

Ha en skje i glasset, rør godt rundt, stikk et sugerør nedi, og nyt det med en gang!

Bare et nærbilde så man kan se hvor stilig og luftig det blir!


2 kommentarer:

  1. Ah, en gammel klassiker... :)
    Dette var en gjenganger hos meg på slutten av 80-tallet.

    SvarSlet
    Svar
    1. Nå er jeg først født helt på slutten av 80tallet, og is skulle da ikke blandes opp med brus! Det var da mye bedre å ha begge deler da jeg var yngre. Så, nytt for meg, men det var overraskende godt som sagt!

      Slet

Se også

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...