fredag den 12. oktober 2012

Tærte med skinke og egg



Tærte er alltid en slager hos kjæresten og lillepiken, og meg selv? Vel, jeg kan da godt spise det=p Da jeg ikke er så altfor glad i skorpene selv, har jeg to andre her der er desto gladere! Ekstra skorpe; ja takk!

Dette er en slags versjon av denne, men valgte å bruke skinke (mest fordi jeg hadde en pakke i kjøleskapet allerede). Det var ikke et dårlig valg!

Denne tærten er litt annerledes enn de andre tærtene jeg har laget, da den har egg, men ingen eggestand, men vanskelig å få et perfekt bilde av hvordan den så ut.

For middag til 4 trenger du:
1 stk basis tærtebund, ferdig forstekt
200 g kokt skinke
1-2 tomater
6 egg
200 g revet ost

Når du skal samle den, gjør du sånn her:
Del skinken opp i to like store hauger, og legg den ene delen spredt ut over bunden av tærten.
Slå 6 egg utover, ikke noe med å røre de opp. La de være spredt jevnt ut over formen.
Legg resten av skinken over.
Skjær tomaten(e) i skiver, og fordel dem over skinken.
Avslutt med å strø revet ost på toppen!


Stekes ved 200 grader i ca 25 minutter, til osten er (godt) gylden, og eggene har satt seg.


Det ble serveret med en god og enkel salat her, det var det vi hadde igjen her i hus på slutten av uken!




Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Se også

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...