fredag den 27. september 2013

Bringbærmousse laget med marshmallow


Forrige helg hadde jeg fødselsdag, og selv om det ikke var den store feiringen, skulle det jo allikevel kake til;) Jeg hadde en ide om hva jeg skulle lage, og etter litt googling, fant jeg også en oppskrift der kunne brukes til det. Valget falt på Passion 4 baking sin side, og der plukket jeg litt her og der - og endte opp med en særdeles velsmakende kake!

Oppskriftene ble ikke fulgt helt - så her er hva jeg gjorde!


For 4 porsjoner - eller et lags fyll til en kake på 28 cm.

275 g bringbær - frosne
20 g melis
1 dl vann
150 g marshmallows - i små biter
2 dl kremfløte

Ha bringbær, melis og vann opp i gryten, og la det koke opp under omrøring.

Tilsett marshmallows, og skru varmen litt ned (eller rør godt rundt i bunden). Dette skal du gjøre til all marshmallowen er smeltet. Det tok rundt 15 minutter for meg, men med litt høyere varme skal det nok går litt fortere.

Når det hele er smeltet, rører du det godt sammen, og kjøler det ned til rundt 10-15 grader.
Pisk kremfløten til krem, og vend det i bringbærmassen.
Anrett det om det skal brukes til porsjoner, ellers har du det bare opp i en bolle. Oppbevares minst 2 timer på kjøl før det skal brukes / spises.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Se også

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...