fredag den 20. september 2013

En langpanne foccacia - som pizza


 En gang i blant har ihvertfall jeg lyst på pizza med tykk bund, selv om kjæresten ikke alltid er enig. Og lenge er det specielt en foccacia-pizza som lysten har vært henad. Men det er ikke alltid bare-bare å finne en oppskrift på det som funker. Jeg ELSKER selv mamma sitt foccacia-brød, men jeg syntes ikke helt jeg kunne få den til som en god pizzabund. Den ble altfor kleggete til det.
Så google ble tatt i bruk, og valget falt klart på AlltidSulten.com sin pizza. Og jeg skal love deg at den smakte.
Det eneste man skal være obs på er at den skal ha litt lengre tid i ovnen til slutt enn du tror for at bunden skal bli pefekt!


For 1 langpannepizza trenger du:

foccacia-brød
Pizzasaus
125 g revet cheddar
125 g revet mozzarella
3-4 pølser - i mindre biter
1 paprika - i slices
1 løk - i skiver

Foccacia brødet skal ikke være brennvarmt når du gjør dette, men litt lunk gjør heller ikke det store.
Når du kan ta på brødet uten å brenne fingrene dine, finner du frem den største brødkniven du har, og skjærer toppen av foccaciaen av. Den skal bli flat og flott;)
Legg toppen av pizzaen til sides - den er PERFEKT med ailoi til senere som snack;) Fordel pizzasausen over, og fyll på med fyllet.

Stek pizzaen i minst 30 minutter ved 225 gradert, og som nevnt tidligere - litt mer enn det du tror den skal ha. Bunden skal være helt sprø, og osten HELT gyllen. Så mer enn på mitt bilde;)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Se også

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...