tirsdag den 11. juni 2013

Strimlet agurksalat med paprika og grov sennep


Jeg har sagt det før, og jeg sier det igjen. Jeg ELSKER å grille. Og spise utenfor. Og generelt bare hygge;) Det største problemet når man griller ofte, er jo rett og slett bare å variere tilbehøret nok. Det å spise potetsalat hver eneste dag er ihvertfall ikke meg. Jeg skal ha et eller annet grønt - til min kjærestes fortvilelse engang i blant. Han er nemlig godt fornøyd med potetsalat (på sin måte!)
Jeg har lenge hatt lyst til å lage agurksalat i julienne-form - da jeg har forestilt meg at det ville sette en fin "piff" på den - samt at det måtte da se flott ut! Og det gjorde det også - helt bestemt;)


 For tilbehør til 4 trenger du:

2 ss eddike - gjerne lys balsamico eller hvitvins
1-2 ss olivenolje
1 ts sukker
1-2 ss grov sennep
1 stor agurk - i julienne
1 rød paprika - i små tern
Evt litt salt

Pisk eddike, sukker, sennep og olje godt ammen til sukkeret er oppløst, og sett det til sides.
Snitt paprikaen i små terningen, og ha dem opp i en stor bolle.
Del agurken i 3 eller 4 like store deler, og del dem opp i julienne - gjerne med et julienne-jern ;)
Ha det opp sammen med paprika, og hell eddike-blandingen over. Bland det godt sammen, smak til med salt, og oppbevar det i kjøleskap til den skal spises.
Nytes kald


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Se også

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...