fredag den 7. september 2012

Pizza med chorizo og drue


Ny fredag, ny pizza. Denne uken fant jeg både druer og chorizo på tilbud, så fant ut at det var på tide å endelig få prøvet med på chorizo igjen. På et eller annet tidspunkt har jeg nemlig fått en pølse jeg ikke har kunnet li; og det har liksom fått meg til å holde meg litt unna chorizo.

Men, som sagt så gjort, og dette resultatet ble særdeles vellykket. Spicy pølse kombineret med en god og søt drue... mums!

For 2 store pizza trenger du:
1 porsjon pizzadeig
1 porsjon tomatsaus, avdryppet
2 chorizopølser, ca 200 gram
250 g ++ druer
2-3 mozzarellaklumper
Løk

Start med å lage deigen, og når du setter den over for å heve, heller du også de hakkede tomatene over i en si og la den renne av seg imens deigen hever.

Når deigen er ferdighevet, blander du sausen sammen som normalt.

Skjær chorizoen opp i skiver imens den er kaldt, og rist den på en varm panne til lukten virkelig begynner å spre seg rundt i rommet og den begynner å få konsistensen av godt stekt bacon!
Løken skjæres i skiver og druene deles i to (så det var DERFOR druene var så billige, de var fulle av stener!) Rens dem om nødvendig.

Fordel det hele utover 2 pizzaer, og stek dem i bunden av ovnen på en varm plate i ca 7-10 minutter ved 225 grader (varmluft) til osten er smeltet, og bunden er sprø.

God weekend! Det skal ihvertfall jeg, da Food Festival starter nå idag!


7 kommentarer:

  1. Bra blogg, Trine!

    Det er Magne fra VG her. I dag har jeg valgt innlegget ditt som dagens anbefaling på Lesernes VG, du finner det nederst på forsiden til http://vg.no

    Er det noen som har tips om gode blogger jeg bør anbefale så send meg en link på magne.antonsen [æ] vg.no Vil du ha flere tips om gode blogger kan du følge Lesernes VG på http://www.facebook.com/lesernesvg og http://twitter.com/lesernesvg

    SvarSlet
    Svar
    1. Så morsomt! Tusen takk for det:) Veldig hyggelig start på weekenden!

      Slet
  2. Faen du e bare feit

    SvarSlet
  3. Pizza med drue! Den var ny :) Alltid morsomt med en vri på det tradisjonelle ;) Kjempefin blogg!

    Ha en fortsatt god helg :)

    Hilsen Julianne :)

    SvarSlet
  4. prøv også pizza med bananskiver...

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, jeg elsker pizza med banan! (dog kjæresten rynker på nesa hver gang jeg bringer det opp... ) Fikk det serveret på et tidspunkt på Lanzarote, og så har det liksom bare blitt hengendes ved!

      Slet
  5. Dette høres godt ut. Takk for en spennende oppskrift Trine!

    SvarSlet

Se også

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...