onsdag den 29. oktober 2014

Saftige gulrotmuffins uten melkeprodukter


Det er ikke noen hemmelighet at vi er ganske så glade i søte saker i familien. Selv om jeg selv ikke spiser så mye av det etter jeg startet så smått på LCHF  her for et par måneder siden. Det betyr jo ikke at jeg stopper - men derimot eksperimenterer litt mer!
Disse ble laget i selskap med min lillesøster.. Og da vi tilfeldigvis fant ut at den ikke hadde smør i, hadde jeg en annen (allergiker) lillesøster som ble glad! 
For 24 stykk trenger du:

3 gulerøtter (store, ca 300 gram revet)
3 dl sukker
2 dl solsikkeolje (eller annen smaksnøytral)
3 egg
3 dl hvetemel
3 ts bakepulver
2 ts vaniljesukker eller litt frisk vanilje
2 ts kanel
1/2 ts salt
1 ts muskat

Start med å forberede gulerøttene. Skrell og riv dem, og press eventuelt litt vann ut av dem.
Pisk sukker og olje til det blir fint og "skummende".
Ha i eggene, ett og ett samtidig med at du pisker imellom.
Rør in gulerøttene, og ha i resten av det tørre, litt etter litt.
(og ja, deigen skal være litt flytene).

Fordel deigen i 24 muffinsformer, og stek dem ved 180 grader i rundt 15 minutter. De er litt myke i det, men vil sette seg noe etter litt hviletid.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Se også

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...