søndag den 27. april 2014

Simpel Sloppy Joe


Jeg er sikker på at det er flere enn meg som har en liste over ting man bare skal lage *en gang*... Og min vokser (dessverre?) meget hurtig, nesten fortere enn jeg kan lage det hele!
Uanset, Sloppy Joes er sånnsett bare en litt tørr kjøttsaus i en burgerbolle - og det var altså fantastisk godt! Denne er av den litt sterke slagsen, så kutt ut chilisausen om du ikke er så glad for det.


For nok kjøttsaus til 4-5-6 boller trenger du:

450 g oksehakk el kjøttdeig
1 liten løk
1 grønn paprika
1/2 rød paprika
Salt
Pepper
Olje til steking
1 boks hakket tomat
2 ss rødvin
1 ss eddik
1 ss brun farin
3-6 dråper Tabasco
1/2 ss Sriracha

4-5-6 hamburgerbrød

Start med å finhakke alt det grønne, og ha det opp i en gryte sammen med litt olje og kjøttet. Brun det hele GODT av. Når det hele er fint og brunt, og det grønne har falt sammen, har du resten av ingrediensene opp i gryten. Her skal det småkoke uten lokk rundt 30-40 minutter, til det har kokt inn og er knapt så vått.
Smakes til med salt og pepper, og juster det eventuelt med litt Tabasco.

3 kommentarer:

  1. Jeps, sådan en liste har jeg også og sloppy joes har stået på den længe. Jeg forventer 100 % nydelse og masser af pletter på tøjet.

    SvarSlet
    Svar
    1. Pletterne kan blive holdt nede med en laaaaaang hage og masser av papir! Og det skal da helt klart lages igjen - i litt større porsjon;o

      Slet
  2. Sloppy Joes er bare så godt - og tilmed nemt og billigt,

    - Anne

    SvarSlet

Se også

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...