søndag den 13. april 2014

Blendet yoghurt med jordbær og banan


Etterhånden som jeg blir eldre, får jeg mindre og mindre lyst til de sukkerfylte ferdigyoghurtene. Bevares, jeg spiser dem altså av og til - men slett ikke i den omgang som jeg før gjorde! Her det siste stykke tid har jeg blendet dem selv, nesten til en slags tykk smoothie. Men det er altså yoghurt. Med smak. Og godt modne bananer er da med til nesten å gjøre yoghurten en tann for søt! Men også kun nesten...


For en porsjon yoghurt trenger du:

1,5 - 2 dl yoghurt naturell
1 godt moden banan
2-3 jordbær + 1 til topping
Litt vanilje

Havregryn, 4korn etc til topping

Ha yoghurt, banan, jord og vanilje opp i en beholder, og kjør det hele med stavmikseren til det hele er en jevn masse.
Topp med gryn og et jordbær i biter.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Se også

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...