søndag den 24. februar 2013

Bjørne- og bringbærsyltetøy med eple


Det siste året har jeg hatt mye morro med å lage syltetøy, blant annet dette jeg lagde tidligere i høst. Da jeg ikke fikk tatt bilde av det da jeg lagde det, kommer først bildet nå, når jeg faktisk åpnet glasset;)
Syltetøyet ble laget av diverse små bær der ble plukket helt på slutten av høsten, og smaken var... Mums;)

Oppskriften er nok til et lille glass, mitt var 3 dl:
350 g bjørnebær
150 g bringbær - gjerne ville
300 g grønt eple (3 små epler)
1 dl vann
100 g sukker
1 ts atamon // syltemiddel

Rens bærene og eplet, og ha det hele opp i en gryte sammen med sukkeret. Kok det hele opp under god omrøring, til det hele er en god og mør masse.
Tilsett syltemiddelet etter instruksjoner på pakken, og hell syltetøyet over på et steriliseret glass!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Se også

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...