lørdag den 19. oktober 2013

Kengurubiff og hokkaidomos


Jeg er, som nevnt tidligere, en person der gjerne vil prøve alt minst en gang. Så da Rema1000 i forrige uke hadde kengurubiff på tilbud, var jeg ikke vanskelig å by opp!
Da jeg ikke har smakt det før, var jeg litt i tvil om hvordan det smakte (med tanke på tilbehør) - men endte opp med et enkelt tilbehør med god smak - litt som jeg ville servere en biff. Det funket flott;)


For middag for 2 trenger du:

1 liten hokkaido - skrelt og uthulet
Olivenolje
Salt
Pepper
1 kinesisk hvitløk
1 ss smør

2 kengurubiffer
Smør
Olje
Salt
Pepper

1/2 brokkoli
Salt


Start med å gjøre hokkaidoen klar. Skrell og uthul den, og skjær den så opp i mindre biter. Ha litt olivenolje i et ildfast fat, og legg hokkaidoen oppi. Skjær hvitløket opp i tynne skiver, og fordel dem over. Dryss så olivenolje, salt og pepper over - og dekk fatet med et stykke folie.
Stekes ved 180 grader i 40-45 minutter - kikk etter på slutten. Når de alle sammen er helt myke, "skaper" du det over i en bolle og tilsetter smørret. Bruk en stavmikser eller potetmoser til å knuse og blande det hele godt sammen. Smak til med salt og pepper.

Smelt litt smør blandet med olje på pannen, og dryss kjøttet med salt (og evenetuelt litt pepper). Brun det hurtig av på høy varme, før du skrur godt ned for varmen. La det så steke til det er gjennomstekt.

Brokkolien ble hurtig dampet av i litt kokende, salt vann;)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Se også

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...