søndag den 6. oktober 2013

Grønnkålschips med sterk paprika



Grønnkålschips er noe jeg har hatt lyst til å lage et stykke tid - men jeg har liksom aldri kommet så langt. Enten har det vært "årh, gidder jeg det? Det er nok vanskelig" - men grunnen var som oftest at jeg slett ikke hadde grønnkål i hus. Vi spiser det jo nesten ikke;)
Uansett, her forrige uke fikk jeg likevel handlet litt for mye inn til woken så det ble jo litt rester likevel;) Så NÅ skulle det bare være.
Og nei. det var ikke vanskelig. Faktisk så var det skummelt lett!


For en liten porsjon (rundt 1 liter ferdig "chips") trenger du:

175 g renset grønnkål
1 ts grovt salt
1 ts sterk paprika
1 ss olivenolje

Skyll grønnkålen godt, og slyng den god og tørr.
Ha dem opp i en dyp bolle, og dryss over med olje, salt og sterk paprika.
Finn frem fingrene, og bland det hele godt sammen.
Fordel det ut over 1-2 bakepapirkledde langpanner.

Stekes ved 100 grader i 1,5 - 2 timer, til det hele er tørt og deeeilig sprøtt!

Oppbevares i en lufttett beholder.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Se også

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...