tirsdag den 16. oktober 2012

Steaksandwich med parmesancreme



Tirsdag, og tid for en real sandwich! Forrige uke plukket jeg med meg et par tyksteksbøffer til en fin pris hjem fra butikken; og dette ble det de ble brukt til! En god steaksandwich med en spennende parmesancreme til! Den blir nok gjentatt en gang eller to.

Du trenger (for 3)
3 stk brød/burgerbolle
200-300 g tyksteksbøf
Løk
Salat
Mayonese

For parmesanecremen
Revet parmesan
Creme fraiche
Litt pepper
Litt sitronsaft

Om du, som meg, har brød i fryseren; stiller du bare ovnen på 200 grader, tar brødene opp av fryseren, og gir dem en 5 minutter til de er gjennomvarme i ovnen. Om du bruker ferdigkjøpte ville jeg nok varmet dem litt opp på forhånd.
Stek bøffene som du pleier dem; dypp dem tørre, strø litt salt over, la dem vente i 10-15 minutter til de får en bedre romtemperatur. Stekes i olje og smør, og pepres til slutt! Husk å ikke oversteke eller vende dem for mye, da jeg syntes av erfaring av tyksteksbøf blir lett seig.
Skjær bøffene opp i skiver, og så blandes parmesancremen.

For parmesancremen tar du så mye ost til vil ha, og tilsetter så cremefraiche litt etter litt. Det skal kun tilsettes cremefraiche til osten henger sammen, ikke mer. Smak til med litt pepper og sitronsaft.

Og det var det! Nå skal det bare samles...
Skjær brødet i to, og smør mayonese på den nederste biten. Topp med litt salat. Fordel kjøttet (som er skåret i skiver) over, legg så på løk, og fordel til sist masser av parmesancreme over.

Riktig mums på en helt vanlig tirsdag!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Se også

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...