lørdag den 29. september 2012

Potetpizza med røget GouDan


Dette her en en av de andre pizzaene vi prøvde oss på da vi leget med potetpizza (og heller ikke den siste). Jeg kan riktig godt li den røgede Gou-Dan jeg kjøpte med meg på Food Festival, og den har blitt brukt til både det ene og det andre. Idag ble siste resten brukt opp, så nå står det jakt på en ny en for tur! Eneste jeg ville forandre på denne pizzaen (smaksmessig i VARM tilstand, i kald tilstand var den perfekt) er litt mer ost på, da den ikke gav fullt så mye smak som jeg trodde den ville. Utover det, mums!

Supersimpel, tror jeg er det man kan si om dette pizzaen!

Du trenger:
Pizzabund, bruk din favoritt
Maldonsalt
Potet
Røget Gou-Dan
Rødløk
Litt olivenolje

Når pizzabunden er ferdig, trykker/kjevler du den ut til den er fin og flat. Skjær potetene opp i skiver, jo tynnere jo bedre. Spre dem utover pizzaen.

Dryss litt olivenolje og maldonsalt over potetene. Riv osten, og fordel den over der igjen. Gjerne litt mer enn jeg har på bildet:)

Til sist så topper du med litt rødløk.

Stekes ved 230 grader (varmluft) på en varm plate, i 7-9 minutter, til osten er smeltet og bunden er sprø.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Se også

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...