lørdag den 2. november 2013

Torsk i pakke med rotgrønnsaker og ramsløk


Vi er to i hus der elsker fisk, men det er ikke alltid smaken er helt 100% det samme. Jeg er ofte glad i litt mer sterke ting enn det lillepiken er. Eller kokte grønnsaker. Det kan hun slett ikke ha!
Så når vi skal ha fiskepakker her i hus, er hun ofte med selv og finner ut hva hun vil ha i. For når man lager og bestemmer noe selv, smaker det ofte bedre!
Dette er så min versjon av pakken, og det smakte så godt at jeg saktens kunne ha spist det flere dager i trekk. Og DET er et stort pluss tegn for meg, for jeg er ellers ganske vanskelig når det kommer til identisk middag flere dager i trekk.


Fiskepakke til en:

1 gulerot
1 torskefilet
Litt kålrabi
2-3 jordskokker
1/2 løk
1 ss smør
Salt
Pepper
Litt ramsløk

Del det hele opp  mindre biter, og ha det opp i en pakke med folie eller bakepapir. Ha det så opp i en ildfast form, for det er tross alt litt lettere å vaske opp OM det skulle gå galt!

Stekes i en 15-20 minutter ved 200 grader, til fisken er gjennombakt, smørret smeltet og grønnsakene er begynt å bli møre.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Se også

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...