torsdag den 21. november 2013

Havregrøt med peanutbutter og pære


Jeg blir altså mer og mer begeistret for det med frokost - og det er helt klart en stor "seier" til meg - for jeg har nemlig ikke vært den store frokostspiseren. Men jeg kan godt merke på dagsformen når jeg har fått en god frokost, og når den har vært knapt så god (eller ikke-eksisterende!)

Dette var ihvertfall en virkelig lekker utgave - og helt klart ikke siste gangen den blir lavet!



For 1 porsjon trenger du:


1,5 dl havregryn
Vann eller melk til det hele er dekket
1-2 ts peanutbutter
1/2 pære - i terninger

Start med å lage ha havregryn i en bolle, og topp det med vann eller melk. Sett en i mikroen, og tenn for den. Rør i grøten hvert 20. sekund til den har fått ønsket konsistens.

Når du er fornøyd med konsistensen, tar du  og rører inn peanuttsmørret. Fordel hakket pære på toppen, og nyt maten;)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Se også

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...