torsdag den 19. december 2013

Svensk kålsalat med biff


Så var jeg kommet til det tidspunkt hvor jeg syntes at jeg hadde kikket nok på det halve kålhodet der lå i kjøleskapet - og NOE skulle gjøres! Jeg hadde lyst på noe eddikekål som fremdeles knaset - og etter litt googlesøking, så endte jeg opp med dette!
Og jeg må si at tomater er så kjedelige på denne tiden av året - men min tallerken manglet farge, og det var det eneste farge jeg hadde i hus;)


For middag til 3-4 og kålsalatrester om du har familie som meg som var like begeistret for kålen. Hei rester.

1/2 hodekål
1 kinesisk hvitløk
Salt
Pepper
1 dl lys eddik
2 tomater

2-3 stykker biff
Salt
Pepper
Olje
Smør

Evt: kokte poteter

Start med å sette potetene over til koking, før du går igang med resten.

Skjær kålen opp i mindre biter, og ha den oppi kokende vann et par minutter. Det skal fremdeles være bit i den, men den skal ikke være rå.
Bland det godt sammen med eddike, salt og pepper, og topp det hele med tomater.

Krydre biffene inn med salt, og eventult litt pepper, og stek dem i en blanding av smør og olje til de er ferdigstekt;)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Se også

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...