torsdag den 26. december 2013

Valnøtter i honning


Nå er jeg ikke den største ostespiser - men jeg finder da litt etter litt oster jeg kan spise. Det er blandt andet en fra Arla Unika - nemlig en modnet Havarti jeg er helt vill med! Så litt etter litt kommer det jo;)

Uansett, til ost hører det jo litt søtt tilbehør til, ihvertfall for meg - og det er ikke alltid druer eller bananer kan dekke lysten for meg! Så er det godt at det ikke er så vanskelig å trylle frem litt deilig tilbehør!


For 2 små glass trenger du:

100 g valnøttekjerner
Nok akasiehonning (1,5-2dl)

Start med å ha alle valnøttekjernene opp på en bakeplate, og stek dem ved 170 grader i rundt 7 minutter. Du vil kunne lukte når det er ferdig. La dem avkjøle, og hakk dem grovt.

Fordel nøttene i to glass, og fyll på med honning til nøttene er akkurat dekket. Lukk lokket godt igjen - og spar det til neste gang der skal spises ost!

Ps: Det smaker UTMERKET som topping til skyr eller på grøten også;)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Se også

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...