mandag den 23. december 2013

Pannekaker med svensk kålsalat


Nå, så fikk jeg lavet litt for mye kålsalat. Sånn går det når resten av huset ikke kunne li' det! Etter å ha kikket leeenge på boksen med det i kjøleskapet, kom jeg i tanker om at jeg hadde lest om noen kålpannekaker inne hos Twin Food. Mon ikke det kunne gå for denne salaten også! Og det må jeg si det gjorde. Til og med lillepiken godkjente disse - og det var ellers henne der var den største motstanderen da selve salaten ble laget. Selv om hun så fint sa "mor, jeg tror du glemte sukkeret" ;)


For 8-10 pannekaker trenger du:

Svensk kålsalat av et 1/4 hode
150 g feta
2 egg
1/2 dl melk
1,5 dl mel
Salt
Pepper

Olje til steking

Start med å ha kålsalaten og fetaen opp i en kjøkkenmaskin, og kjør det hele til du har en god og jevn masse. Ha så eggene i, og kjør det videre. Ha melk og mel i, og kjør det videre igjen til du har en jevn masse.
Smakes til med salt og pepper.

Stekes i litt olje på en liten panne - det kan være vanskelig å snu dem om du tørrsteker dem, også på en slipplett panne. Når de begynner å "boble" på den ene siden, kan du snu dem. De vil være litt fuktige i det!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Se også

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...