fredag den 6. december 2013

Pizzabund med durum


Nå, jeg tror ikke overraskelsen er størst når jeg sier at vi spiser godt med pizza er i hus;) Av og til er vi jo likevel nøtt til å variere bunden, bare en liiten smule, for å ikke kjøre helt fast i den samme vanen...

Resultatet i denne omgang ble dette - og det var slett ikke galt om jeg må si det selv;)


For 2 store og tynne pizzaer trenger du:

2 dl vann
2,5 g gjær
1 ts salt
1 ss olje
5 dl hvetemel
1/2 dl durummel

Ha alle ingrediensene opp i en bolle, og bland dem godt sammen.
Hev deigen til dobbel størrelse, rundt en time.

Stekes ved 225-250 grader i 7-9 minutter, gjerne i bunden av ovnen.

2 kommentarer:

  1. Ih jeg elsker Pizza!

    jeg skal klart prøve denne opskrift!

    Tag gerne et smut forbi min blog, hvor du lige nu kan vinde en Dickies hue: http://www.voresboble.dk/give-away-dickieshue/

    /Amalie.

    SvarSlet

Se også

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...