søndag den 6. maj 2012

Lillepikens tog/bilkake



Så, i fredags ble lillepiken 3 år, og det ble følgende feiret (den ene omgangen ihvertfall) med familie igår! Hun hadde selv ønsket seg en blå bil kake... Og dette ble derav resultatet!
I og med at jeg aldri har laget en slik kake, tok jeg utgangpunkt i noe jeg har prøvet før. Og resultatet? Denne kaken er for myk til å kunne dekkes helt av smørkrem ihvertfall!
Men hun var fornøyd, fikk skryt fra gjestene, og det hele ble spist opp, (nesten ihvertfall) så det tar jeg da til meg ihvertfall!

Jeg brukte denne oppskriften, da det som sagt er en jeg kjenner fra før. Den er fin nok å bygge med, men for klissete til å dekke helt med krem (syntes nå jeg ihvertfall)


Jeg delte kake i 3 på langs, og delte så den ene opp i fire like store biter til vognene. De to andre delte jeg opp i to biter, hvorav den ene er dobbelt så lang som den andre. Da denne kaken ikke er så tykk (vi har en liten smule stor ovn) så valgte jeg å ikke dele dem opp i to. Samt at jeg tror det også hadde blitt litt for søtt!

Jeg la bitene sammen, og limte dem sammen med litt smørkrem i mellom.


Vognene ble laget med 2 og 2 av de små bitene.


De fikk litt smørkrem på toppen, og ble drysset på med MMs. Oreokjeks ble limet på med smørkrem som hjul. Og vognene ble forbundet med hverandre med et lakrisstang delt opp i mindre biter.


Jeg valgte å holde vinduet hvitt, før jeg gav resten av kremen et par dråper med blå konditorfarge. Dekket resten av bilen med et TYNT lag krem. Det kunne nok blitt dekket helt, men ikke med denne kremen. Det hadde blitt altfor søtt!

Pyntes med MMs, Oreokjeks som hjul og litt sure skrikerunger!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Se også

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...