tirsdag den 14. januar 2014

Svinewok med blomkål, brokkoli og eple


Når jeg tenker på wok så er det de ganske kjedelige blandingene man finner i kjøledisken der springer frem - og de er ikke akkurat så mye å skryte av! Men etter en tur på Food Festival fikk jeg øynene opp for det, og er blitt en ganske så stor fan. Og det at jeg får mine deilige rotfrukter samtidig, så klager jeg ikke;)


For middag til 3 trenger du:


3 gulerøtter
400 g svin i tern
1 pk pinjekjerner (30-40g)
Olje
Salt til kjøttet
1 paprika
1 kinesisk hvitløk
1 løk
1/2 blomkål
1/2 brokkoli
1 eple
3 ss sursøt chilisaus
2 ss eddik
1-2 ss persille

Start med å skjære svinekjøttet opp, og legg det til sides. Skjær opp løk og hvitløk, og ha det sammen i en bolle. Gjør det samme med blomkål og gulerøtter. I siste bolle legger du brokkoli og paprika i små biter.

Salt kjøttet, og stek det i litt olje. Når det er gjennomstekt, legger du det til sides. Ha litt mer olje på, og ha oppi løk og hvitløk. Svits det lett, og tilsett så blomkål og gulerøtter. La det steke 1-2 minutter, før du tilsetter brokkoli og paprika. La det steke med et minutt, ha kjøttet opp i gjen, og bland det godt sammen. Trekk det så vekk fra varmen, og server.

Skjær eplet opp i mindre biter, og finhakk persillen. Bland eddik og chilisaus sauuen, og hell det over eplet. Hell epleblandingen over woken ved servering sammen med pinjekjernene.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Se også

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...