søndag den 26. januar 2014

Flatt bananbrød med rosiner - uten sukker


Dette brødet ser kanskje litt flatt og kjedelig ut - men ikke la dere lure av størrelsen - det er nemlig proppfylt med smak! Og helt sukkerfritt! Det er jo *nesten* sundt;) Vi leker litt med å finne en sukkerfri kake som vi kan ha med i barnehagen når lillepiken fyller år - da hun sååå gjerne vil ha kake med. Og man må jo ikke ha sukker;) Dette er nummer to i rekken. Og faktisk er det så søtt at det nesten er kvalmende. Men også kun nesten! Oppskriften kommer fra FashionMom, og her er hvordan jeg laget den.


For 1 lite brød trenger du:

2,5 dl hvetemel
2 ts natron
2 ts kanel
Litt frisk vanilje
Litt salt
1,5 ss honning
0,75 dl yoghurt naturell
0,5 dl melk
3 bananer - godt modne
1 egg
80 g rosiner

Bland alle de tørre ingrediensene sammen, og de våte likeså. Pisk begge delene sammen til en god og luftig deig, og rør rosinene inn til slutt.

Stekes ved 180 grader i rundt 30-40 minutter. Og den skal være klissete. Det blir den bare med alle disse bananene. Man kan sagtens toppe den med litt sjokolade, men det syntes jeg ikke var nødvendig!

1 kommentar:

  1. Hej Trine. Du har vundet min give away: http://kreamrslolli.blogspot.dk/2014/01/en-vinder-i-min-min-trendsales-give.html

    :)

    SvarSlet

Se også

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...